oj vad fort jag lyckades.

Nu skall jag skriva igen, kanske för att jag inte har något bättre för mig än att skriva lite blogg eftersom jag väntar på Joel, han jobbar nämligen kväll den här veckan och då har jag inte mycket att göra på kvällarna.. Igår så tog jag en timme på gymmet iallafall, det var verkligen skönt, tränade mage och rygg, vilket jag verkligen känner idag. Jag och mamma var på ett grupp träningspass idag och då kände jag att jag verkligen hade tränat mycket nu på senaste, för nu börjar träningsvärken smyga sig på, imorgon funderar jag på att ta ett till gympass. Jag har funderat på om jag kanske skulle försöka träna 4ggr i veckan, vilket verkligen skulle hjälpa min viktminskning. Dessutom måste jag ta tag i mina matvanor, jag försöker hitta rytmen, men känns inte riktigt som hösten dragit igång, vilket den verkligen har, men eftersom jag har skola helt olika varje vecka så blir det väldigt hattigt och dattigt. Det schemat jag försöker följa nu enligt min dietist är att om jag har skola ska jag äta: frukost, mellanmål, mellanmål, liten lunch, middag, kvällsfika och om jag inte har skola ska jag äta: frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsfika.

Just idag har min dag sett ut som sådan: Frukost, lunch, fika, gainomax, liten middag. Vilket verkligen inte ser bra ut, måste försöka peta i mig mer när jag är ensam, jag äter som bara den när jag är med folk och ofta fel saker så som saft och bulle idag, men när jag är själv äter jag ofta bra med oftast för lite som min lilla middag med en yoghurt, en avocado och ett glas vatten, vilket egentligen är ett mellanmål.

Däremot måste jag säga att mina vanor med frukost är väldigt bra, jag tycker väldigt mycket om frukost och har alltid gjort det, det är bara det att jag aldrig har orkat koka ägg, rosta mackor, tagit fram pålägg ect ect. Nu gillar jag att ta den där lilla stunden för att verkligen få en riktigt bra frukost, för det gör så mycket för hela dagen faktiskt.

Ja det vart ett väldigt pratande om träning och mat, men detta är en stor del av mitt liv nu eftersom jag försöker gå ner i vikt, just nu går det väldigt långsamt i viktminskningen har sammanlagt gått ner 4 kg sedan jag började hos dietisten i början på juni, alltså ca 1 kg månaden, hoppas verkligen det går snabbare snart. Det sägs ju att det ska gå långsamt för att det ska hålla i sig hela livet, men snälla rara nån, jag är trött på att vara fet :/

Over and OUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0