18 maj 2010

hallå där ute, nu har jag ändrat min header tack vare frida :) det var lite jobbigt men nu känner jag mig rätt nöjd för ett tag iallafall.

Idag har jag ingen föreläsning så ska bara läsa lite idag tror jag. Resten av veckan har jag förläsning alla dagar. Helgen i sthlm var jätterolig iallafall, jag besökte skansen för första gången och herregud vad ont i fötterna jag hade efter att vi säkert gått i 3-4 timmar, men det var det värt för det var så mysigt att umgås med Joel och Alia, dock var det rätt varmt så jag sa till Joel att jag skulle kunna döda för att ha kjol, men men jag vek upp byxorna och det gick bra ändå. I helgen har kosten varit rent åt helskotta, jag har frossat och frossat i läsk och god mat, men som sagt jag har ju rört mig väldigt mycket också, så jag mår inte speciellt dåligt. Nu i veckan blir det nya takter :)

Idag blir det en promenad med amanda troligtvis, annars går jag väl ut själv, för hon hade tvätt tid, så vi får väl se om hon hänger med.

På måndag skall jag till tandläkaren och punga ut med 545:- fy helsike säger jag bara, dom pengarna har jag verkligen inte, men jag får väl ta ifrån sparkontot då :( Jag fick nämligen 2000:- av mamma och pappa nu när vi skulle till sthlm med dom försvann ju illa kvickt, 500:- bensin 500:- mat 200:- färja 100:- leksak till alia 200:- mat 100:- strumpbyxor och sedan mat när jag kom hit till gävle på 200:- så ja 100:- kvar... känns inte roligt faktiskt, men men, sånt är livet som student. Tur att jag skall jobba hela sommaren så jag kan fylla upp sparkontot lite, känns så jobbigt att veta att när jag flyttade hit till gävle låg det på 30.000:- sen med alla möbler och tv och utlandresa och dåliga månader har jag nu ca 8000:- kvar.. det är hemskt. men som sagt det skall fyllas på. Nu när jag får pengar denna månad så får jag 6000:- och har räkningar på 5000:- så jag hoppas att skattepengarna kommer snart tror de var på 3400:- då blir det ju bra. :)

Oj var mycket pengar snacka det blev nu men jag är ju ekonom så vad kan man förvänta? :)

Nu skall jag ta och käka lite frukost sen dags att läsa lite :)

Over and OUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0