24 Feburari 2010

och igen, 14 dagar sedan jag uppdatera, jag är verkligen usel.

Sitter nu hemma i min lägenhet i Gävle, har nyss städat hela lägenheten för idag kommer jag få fin besök av herr Jakob "Jacke" Jonsson :) haha, han är här i stan för att vara med på en modeshow.

Idag hade jag föreläsning 10-13 och jag fattade vad läraren undervisade, gud så bra det är att skippa ett par föreläsningar och läsa boken först och sedan lyssna på någon :) Däremot är inte den kurs som jag var på idag den jag har svårast för, det är den jag skall ha imorgon, hoppas jag får samma känsla på den imorgon som den jag hade idag.

om vi backar tillbaka tiden till alla <3 dag då, ja det var förra söndagen men jag och Joel fira den på lördagen eller iofs lite på söndagen också :) Vi var och åt på "akropoliz" gamla highlander inn, vi beställde in en kall förrätt med massa goda röror, var jättegott, sedan tog vi pepparstekt oxfilé, jag tog med potatisgratäng och Joel med klyftpotatis, denna rätt kan jag inte säga att det var någon höjdare, kan få denna rätt på vilken pizzeria som helst och då för 100:- billigare, så nej den var en besvikelse och i och med det så tog vi ingen efterrätt utan vi hade hyrt film innan vi åt på videohallen och en av filmerna kollade vi på när vi kom hem, vi hyrde blue-ray filmer eftersom joel har en sådan spelare, så det blev nyaste transformers eftersom varken jag eller Joel hade sett den, och Joel verkligen ville se den på blue-ray. Den var as rolig och bra, så våran alla <3 dag slutade helt perfekt :) Älskar dig Joel!

Jag och Joel har börjar fundera på framtiden och med det menar vi hur vi skall göra till sommaren och näst kommande år, vi funderar på att flytta ihop "igen" jag är ju ändå där alla dagar jag är ledig och näst intill alla helger om inte han kommer ner hit förstårs, men vi vill bo där han bor nu över sommaren, för det är så fantastiskt fint där på sommaren och helt och hållet underbart, men vi vill inte bo där en vinter till eftersom det är så dålig uppvärmning, visst det är ju speciellt denna vinter säkert och därför vi har så dyra elräkningar, men det är inte bara det, vi står och betalar för dyr el ändå är det inte varmt i huset, taket är inte tätat och det drar i alla fönster och nästintill över allt, så varför skall man stå och betala över 20.000:- ett år till när man vet hur jävligt det varit så vi har ett ganska stort dilemma, vart F*N ska vi bo? Både jag och Joel har svårt för att veta hur vi vill bo, ena dagen känns det perfekt med bostadsrätt, andra dagen vill vi ha hyresrätt, ibland vill vi köpa hus och ibland vill vi bygga eget. Hur skall man kunna veta vid 20-25 års åldern hur och vart man vill bo? Att bo i hyresrätt är ju att kasta alla pengar i ett hål, men skulle vi kunna göra detta ett litet tag kanske? tills vi vet bättre? Att skaffa bostadsrätt, jaga då måste man ta lån och ändå betala hyra varje månad, en hyra som oftast inte är så bra om man vill ha något större såsom en 3 eller 4a, Både jag och Joel tycker om att ha någonslags uteplats, bara det är en liten betongplatta med en stol och ett bord på, bara det är på marknivå.. Om vi skulle köpa ett hus så skulle det bli ungefär samma kostnad som en bostadsrätt, om huset kostar max 1 milj, men hallå mellan åldern 20-25, måste man verkligen ta det stora beslutet för att köpa ett hus då för att bo billigt och så som man vill? Bygga eget då? tänk att få tomten där Joel bor nu, att få bygga ett alldeles nytt hus som ser ut precis som vi vill och att båda har jobb inom 6mils radie, ja ni hör hur det låter, som en riktigt dröm och som att ta vatten över huvudet. Ja det är ett jäkla dilemma vi har och hur man skall lösa det? Ja dte vet jag faktiskt inte, vi kommer väl få fortsätta prata om detta varje kväll innan vi går och lägger oss, varje morgon när vi vaknar och vid alla måltider vi delar, vi står helt enkelt still.. Men en sak är iallafall positivt, på fredag skall vi kolla på en bostadsrätt som både jag och Joel gillar på det lilla vi har sätt, men mycket kan ändras när vi får se det.

Ja nu har jag skrivit av mig lite, tänkte kila iväg ner på stan nu innan jag skall tvätta vid 16.

Over and OUT!


Kommentarer
Postat av: Mia

Kul att Jacke kom o hälsade på, hade ni kul?



Ni kan absolut ha hyresrätt från början tycker jag. Då behöver man inte tänka på lån och ha de på sina axlar, man får hjälp med all av värden, slipper tänka på sånt och ni kan bara rå om varandra.

Jag skulle satsa på det första tiden, så kan man i lugn o ro plugga klart, hitta jobb, leta sakta men säkert efter ett fint hus sen.



Älskar er, kom o hälsa på snart ;)

2010-02-25 @ 09:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0