10 Feburari 2010

Hej hallå, det var nu 3 veckor sedan jag updaterade igen, jag glömmer att updatera hela tiden, jag läser bloggar nästan varje dag men ändå har jag varken lust eller tid att skriva i mina egna :/ Jag har börjat med nya kurser nu iallafall microekonomisk teori A och macroekonomi A, båda kurserna på 7,5hp, dessa kurser ingår i huvudämnet nationalekonomi, förra halvåret avklarade jag 4 kurser på 7,5hp inom huvudämnet Företagsekonomi. I dessa två kurser som jag har börjat med nu handlar det mycket om grafer och linjer och även ekvationer, det är väldigt intressant att se hur mattematiska uttryck och termer kan förklara människors och länders beteenden, jag har självklart valt rätt linje. :) Det var lite om skolan.

Hur är då mitt liv i lägenheten? Jo det är ju bra de dagarna jag är här, när jag är ledig vill jag helst hem till Joel, för det finns ju inte så mycket att göra i min lägenhet på vintern när man inte kan gå ut och göra saker och så. Jag och Joel funderar på att flytta ihop "igen" (jag bodde ju nästan helt och hållet där innan jag flyttade till Gävle.) till sommaren. Ja det var om boendet i Gävle och hur framtiden troligen ser ut.

Gårdagen var min mammas födelsedag och då var min brors present till henne att bjuda henne och vi i familjen på middag, så igår vid 16 så hämtade jag,pappa och melker (hunden) upp mamma på jobbet och mamma fick överraskningen att jag var med eftersom jag redan grattade henne i helgen (för jag trodde jag inte jag skulle vara i arbrå igår). Jag och pappa åkte runt lite i bollnäs för att mamma inte skulle fatta vart vi skulle, men sedan stannade vi uranför brosans och hans flickvän Annas lägenhet på gärdet och mamma verkade uppskatta att vi inte skulle längre än så eftersom pappa hade sagt tidigare att det tar ett tag att åka till restaurangen. Dte började med att vi fick lite att dricka hos brosan och Anna, sedan fick vi förätt bestående av en brödskiva granerad med adcocadoröra och rödlök, och räkor för dem som tyckte om vilket inte jag gör, man det var väldigt fint upplagt och gott. Sedan vart det varm rätt som bestod av fläskfilé i ung med en underbar sås som innehöll, en hel del olika gräddprodukter såsom matlagningsgrädde,vispgrädde,creme fraish och sedan "mangochutney" och kanadensisk whiskey till detta serverades egna potatisklyftor. Sedan vart det efterrätt som var en slags smoothie gjord av frusna hallon och tror det var kesella sedan smulade digestiv kex ovan på. En väldigt lyxig och fin middag med andra ord. Innan middagen öppna även mamma presenter ifrån min syster och systerdotter som var en jätte snygg väska med nitar och en mjuk tunikaklänning, väldigt fina presenter, av mig och Joel fick mamma 300:- presentkort på åhléns. Jag hoppas du fick en bra födelsedag mamma och åter grattis i efterskott :)

Till helgen är det alla <3 dag, eller närmare bestämt på söndag, men jag och Joel har bestämt att fira denna dag på lördagen med middag på akropolis i Bollnäs, har aldrig ätit där så verkade som en bra idé att testa det denna helg. Vi skall äta gott och må bra, sedan på söndagen skall vi ha en hel dag med bara slapp och kärlek, så slipper man ut och ränna på en dag när säkert väldigt många fler människor är ute :) Ja där har vi vad som händer till helgen med. 

Något jag glömt att skriva om?
Inte vad jag kommer på men jag har väl glömt att skriva att jag älskar min pojkvän Joel Lundquist. :)

Nu blir det lite World Of Warcraft, sedan sängen, börjar inte förens 13.15 imorgon men skall inte vända på dygnet bara för det.

Over and OUT!


 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jagtyckte det verkligen var trevligt på min födelsedag hos Christian och Anna. Det var ju verkligen överraskning att du var med efterso Joel och du redan hade firat mig med presrnt, tårta och blomma. Kram och Tack!

2010-02-10 @ 21:20:57
Postat av: Mia

Jag kikar in här varje dag syster yster, så fortsätt skriva, jag vill veta vad som händer i ditt liv! Love U! Puss <3

2010-02-16 @ 09:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0