Söndag

Ja nu var det söndag och det är jobb idag med :( men det ganska perfekta har hänt, mitt system har dykt ner så kommer inte in och ser om det finns några lediga rum någonstarns så nu är det bara att koppla till hotellen, fan vad underbart nu behöver jag inte ens anstränga mig att försöka boka rum, mohaha.. Igår var jag nykter och gick in på terrassen och nu förstår jag verkligen varför jag inte har varit nykter när jag varit ut, det är ju ap-tråkigt. Joel var så full att han inte kunde gå riktigt, enligt han själv tyckte han att han gick skit rakt, njaa va säger jag. Kristine trodde att alla i hennes närhet var döv för hon skrek som fan, iofs nu kom jag ju på att hon jobbar inom älderomsorgen kanske något men därifrån. Jag kände dessutom att jag höll på att bli mer sjuk och hade världens huvudvärk och det gjorde inte saken bättre dessutom hade jag inte ätit en gnutta mat på hela dagen, så ja, jag var nog inte redo för en nykter kväll ute..

Snart har jag fått heeela 4 samtal på nästan en timme,  det är ju tammefan rekord nästan. dessutom har jag inte fått en ända svensk, bara en indier,två engelskmän och en norsk, förstår inte varför jag sitter på det här projektet jag suger ju verkligen på det engelska språket, men men det är väl en prövning iofs, lättare att säga att man kopplar dom till hotellet iallafall än att förklara en dyr elräkning.

Vid 14 tiden skulle Joel komma förbi med mat till mig, hoppas han kan göra det så han inte är allt för bakis, för annars kommer jag inte få någon mat idag heller, mamma och pappa åker till Gränna idag också förresten, dom skulle lämna några vänners barnbarn hos deras föräldrar och samtidigt passa på med en liten miniweekend. Men om två veckor då är det dags för mig och lite semester med det som skall hinnas är, skara sommarland och gotland iallafall, jag skulle även vilja ut och åka båt/kryssning. Jag tänkte ju att jag hade hittat klänning till bröllopet jag skulle på men just nu känns det som att den klänningen bara är en tråkigt tunika, skulle vilja ha något lite mer piffigt, kanske tar en sväng ner på stan nu i veckan så kanske men bara kanske hittar man något..

Näe, nu har jag slut på idéer vad jag skall skriva om, kanske skall ta och läsa lite bok istället, håller på att läsa andra boken om Ulrika Olson liv, hon blev våldtagen ifrån 4års ålder av sin pappa och har levt ett förbannat jobbigt liv, vissa frekvenser känner man in sig i, hur man tänker i vissa situationer men aldrig så extremt som det varit för henne, den första boken heter "den tusende gången"  och denna bok heter "Ulrikas sista strid"  den första boken handlade om själva våldet och insesten och dena här handlar om hur hon går vidare efter allt det hon upplevt, väldigt bra böcker, skriven av Anna Lytst och Ulrika Olson själv, läs dem, baserad på en verklig händelse.

Over and OUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0